PSBT I (Pneumatikus Rendszerek Alapoktatás Motoros járművek)
ADBT (Pneumatikus Tárcsafék Oktatás)
TBEST (Motoros Haszongépjárművek Elektronikus Rendszerei Oktatás)
TBEST II (Elektronikus Levegő Előkészítő Rendszerek oktatás)
TEST (Pótkocsik Elektronikus Rendszerei Oktatás)
1. PSBT I (Pneumatikus Rendszerek Alapoktatás Motoros járművek)
Célcsoport: szakmunkások és műszerészek, akik haszonjármű javító műhelyekből, tömegközlekedésből és szállító vállalatoktól jönnek.
Oktatás célja: alapismeretek haszonjármű fékrendszerek vizsgálata és javítása területén.
Időtartam: 1 nap.
Tartalom: teherautó, vontató, és autóbusz fékrendszerek szerkezete és funkciója, valamint alkatrészeik; elektromos alapelemek; pótkocsi fékrendszerek szerkezete és funkciója, valamint alkatrészeik; elektromos alapelemek
Oktatott témák:
– Fékrendszerekkel szembeni igények
– Fékrendszer szerkezete és funkciója
– Levegő-ellátó rendszer komponensei
– Üzemi fékrendszer komponensei
– Parkoló fékrendszer komponensei
– Fék-komponensek beállítása és ellenőrzése
– Pótkocsi vezérlés komponenseiMódosítások lehetségesek!
Program
Kezdete: 09:00 d.e.
Vége: kb. 04:00 d.u.
Kávészünet: 10:00 – 10:20 d.e.
Ebédszünet: 12:30 – 01:00 d.u.
2. ADBT (Pneumatikus Tárcsafék Oktatás)
Célcsoport: szakmunkások és műszerészek, akik haszonjármű javító műhelyekből, tömegközlekedésből és szállító vállalatoktól jönnek, és munkagyakorlattal rendelkeznek a haszonjárművek technológiája terén, és alapos ismeretekkel rendelkeznek a haszonjármű-fékrendszerek területén.
Oktatás célja: a pneumatikus működtetésű úszónyerges tárcsafékek változatainak, működési elvének bemutatása. Az egyes tárcsafék típusok célszerszám készlettel történő javításának bemutatása.
Időtartam: 1 nap.
Tartalom: tárcsafék ellenőrzési módszerek, tárcsafék típusok, felépítésük, gyakorlati munkák járművön és funkció-modelleken gyakorlati és írásbeli záróvizsga.
Oktatott témák:
– Tárcsafék, típusai, felépítése
– Ellenőrzési pontok, feladatok
– Csoport munka: javítási, felújítási lehetőségek
– Szerszám használat gyakorlásaAz ADBT oktatás gyakorlati résszel is rendelkezik.
Módosítások lehetségesek!
3. TBEST (Motoros Haszongépjárművek Elektronikus Rendszerei Oktatás)
Célcsoport: Szakmunkások és műszerészek, akik haszonjármű javító műhelyekből, tömegközlekedésből és szállító vállalatoktól jönnek, és alapos ismeretekkel rendelkeznek a haszonjármű fékrendszerek és elektromos alapelemek területén.
Oktatás célja: ABS/EBS/EAC/ELC-rendszerek vizsgálata, ellenőrzése és javítása; vizsgálóeszközök és vizsgálórendszerek alkalmazása.
Időtartam: 2 nap.
Tartalom: ABS/ARS/ELC/EAC-rendszerek szerkezete és funkciója; alkatrészeik; huzalozások; ellenőrzés és hibakeresés; gyakorlati munkák funkció-modelleken; írásbeli záróvizsga.
Oktatott témák:
Első nap:
– ABS/ASR rendszerek áttekintése
– EBS rendszerek és azok felépítése, működése
Második nap:
– EBS rendszerek és azok felépítése, működése – folytatás
– ELC (Elektronikus légrugózás) rendszerek,
– DAS (Vezető segítő rendszerek) egységei, működése
– ECA (Elektromos kuplungállítók) működése
– Hibakeresés, diagnosztikai bemutató az oktató padokon.Módosítások lehetségesek!
Program
Kezdete az első napon: 09:00 d.e.
Kezdete az összes többi napon:09:00 d.e.
Vége: kb. 04:00 d.u.
Vége az utolsó napon: kb. 03:00 d.u.
Kávészünet: 10:00 – 10:20 d.e.
Ebédszünet: 12:30 – 01:00 d.u.
4. TBEST II (Elektronikus Levegő Előkészítő Rendszerek oktatás)
Célcsoport: Szakmunkások és műszerészek, akik haszonjármű javító műhelyekből, tömegközlekedésből és szállító vállalatoktól jönnek, és alapos ismeretekkel rendelkeznek a haszonjármű fékrendszerek és elektromos alapelemek területén.
Oktatás célja: Levegő előkészítő rendszerek feladata, fajtái és működése; javítása; Kapcsolható kompresszor működése és javítása
Időtartam: 2 nap.
Tartalom: Levegő előkészítő rendszerek feladata, fajtái és működése; javítása; Kapcsolható kompresszor működése és javítása; írásbeli záróvizsga.
Oktatott témák:
Első nap:
– Levegő Előkészítő rendszerek feladata
– Elektronikus levegőelőkészítő rendszerek fajtái és működése
Második nap:
– Elektronikus levegőelőkészítő rendszerek vizsgálata
– Kapcsolható kompresszor működése
– Kapcsolható kompresszor javítása (célszerszám bőrönd használata)
Módosítások lehetségesek!
Program
Kezdete első nap: 09:00 d.e.
Kezdete második nap: 09:00 d.e.
Vége első nap: kb. 04:00 d.u.
Vége második nap: kb. 04:00 d.u.
Kávészünet: 10:00 – 10:20 d.e.
Ebédszünet:12:30 – 01:00 d.u.
5. TEST (Pótkocsik Elektronikus Rendszerei Oktatás)
Célcsoport: Szakmunkások és műszerészek, akik haszonjármű javító műhelyekből, tömegközlekedésből és szállító vállalatoktól jönnek, és alapos ismeretekkel rendelkeznek a haszonjármű fékrendszerek és elektromos alapelemek területén.
Oktatás célja: Pótkocsi ABS/EBS -rendszerek vizsgálata, ellenőrzése és javítása; vizsgálóeszközök és vizsgálórendszerek alkalmazása.
Időtartam: 2 nap.
Tartalom: TEBS rendszerek újdonságai; TEBS G2, G4 felépítése, működése, funkciói; ECUTalk diagnosztikai program bemutatása; Pótkocsi ABS rendszerek fajtái és működése
Oktatott témák:
Első nap:
– Pótkocsira vonatkozó általános követelmények,
– Pótkocsi ABS rendszerek áttekintése,
– Első generációs elektronikusan vezérelt fékrendszer (TEBS4) felépítése, működése, funkciói,
– Második generációs elektronikusan vezérelt fékrendszerek (TEBS G2) felépítése, működése,
– TEBS G2 rendszerek kiegészítő funkciói.
Második nap:
– TEBS G2 rendszer újdonságai (iCargo, iCorner, iTAP, TRM, TPMS, RDC),
– Légrugózási rendszerek (hagyományos és elektronikusan vezérelt (iLvl),
– ECUTalk diagnosztikai program bemutatása, TEBS4 és TEBS G2 rendszerek programozási lehetőségei,
– TEBS G2 rendszer ellenőrzés és programozás a gyakorlatban.
Módosítások lehetségesek!
Program
Kezdete az első napon:09:00 d.e.
Kezdete az összes többi napon:08:30 d.e.
Vége: kb. 04:00 d.u.
Vége az utolsó napon: kb. 03:00 d.u.
Kávészünet:10:30 – 10:40 d.e.
Ebédszünet: 00:15 – 01:00 d.u.